RPGMV 플러그인
2016.01.14 19:22

Wave Filter

조회 수 965 추천 수 0 댓글 1
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 플러그인 소개

Wave(파도) 효과를 낼 수 있는 스프라이트 확장 플러그인입니다.

 

 

 

이 효과는 이미지(텍스쳐)에만 적용됩니다. 이미지 이외의 기본 묘화 함수로 그려진 각종 도형들은 UV 좌표 또는 텍스쳐 좌표 부분에 문제가 있는지 테스트 시 Wave 효과가 제대로 반영되지 않았습니다.

 

 

 적용 방법

스트라이트 객체를 생성한 후에 wave 속성을 true 로 설정하면 스프라이트에 Wave(파도) 효과가 적용되고, false 로 하면 Wave(파도) 효과가 꺼지게 됩니다.

 

유형 1 (스프라이트) : 

 

// Create Sprite

var bitmap = ImageManager.loadSvEnemy('Death');

var sprite = new Sprite(bitmap);

SceneManager._scene.addChild(sprite);

 

// Enable Wave

sprite.wave = true;

 

RPG Maker VX Ace 의 스프라이트 웨이브 속성을 사용할 수 있습니다.

 

wave_amp - 기본값은 0 ~ 1

wave_length - 기본값은 0 ~ 최대높이

wave_speed - 기본값은 0.25

wave_phase - 기본값은 360

 

유형 2 (타일맵) : 

맵(동영상 2와 같은 효과) 웨이브 효과는 아래와 같이 6 종류의 플러그인 커맨드를 지원합니다.

 

웨이브 효과를 활성화 하거나 비활성화 합니다.

 

 Tilemap_Wave Enable

 Tilemap_Wave Disable

 

웨이브의 속도를 x로 설정합니다. 기본값은 0.25(1/4) 입니다.

 

 Tilemap_Wave waveSpeed x

 

웨이브의 진폭을 설정합니다. x 는 0 과 1 사이의 부동 소수점이 와야 하고 기본값은 0.02 입니다.

 

 Tilemap_Wave waveFrequency x

 

UVSpeed 는 직접적인 속도입니다만 기본값은 0.25(1/4) 입니다.

 

 Tilemap_Wave UVSpeed x

 

 

 업데이트 

2016.01.14 (v1.0.0) - First Release.
2016.01.16 (v1.0.1) - Added the function to remove the filter.
2016.01.18 (v1.1.0) - Added the plugin command.
2016.01.22 (v1.2.0) - Fixed the Save and Load bug
2016.02.16 (v1.3.0) - Fixed Bug (After the player came back to Menu, you had to set the wave effect again)
2016.02.26 (v1.3.1) - Fixed the default padding value of the sprite. (default value is to 512)
2016.03.03 (v1.3.2) - Added new Sprite Properties (wave_amp, wave_speed, wave_length, wave_phase)
2016.08.17 (v1.4.0) - Fixed the issue that is not working in RMMV 1.3.0 (This filter does not support for the time being in Tile-map)
2016.08.18 (v1.5.0) - Supports a wave filter in ShaderTilemap.
2016.10.20 (v1.5.1) - Fixed the issue that is not working in RMMV 1.3.2
2016.11.10 (v1.5.2) - Fixed the issue that is not working in Orange Overlay plugin.
2016.11.18 (v1.5.3) - Fixed an issue where the original tilemap is rendered when using Orange Overlay plugin.
2016.11.26 (v1.5.4) - Added certain code to remove the texture from memory.
2016.11.30 (v1.5.5) - Fixed the issue that has the black border in a filter area.
2017.12.10 (v1.5.6) - Added the plugin command called 'PictureWave' (it is tested on 1.6.0 beta version)
2018.04.12 (v1.5.7) - Fixed a cutting issue.
2018.04.13 (v1.5.7c) - Added the event note tags that can have the wave effect directly for an event graphic.
2018.04.15 (v1.5.7e) - Added a new feature that can apply the wave filter in the battle background images
2018.04.25 (v1.5.7f) - Fixed the note tag error in Battle Test.
2018.05.09 (v1.5.8) - Fixed the bug that is not working the wave filter for the battleback image.

 

 다운로드 링크

https://raw.githubusercontent.com/biud436/MV/master/RS_WaveFilter.js (다른 이름으로 링크 저장)

 

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  • profile
    plam 2016.01.14 19:37
    아주 좋은 기능이네요!
    담아갑니다~!

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